lördag 3 augusti 2013

Frysens status mm

Jag lämnade hallonsnåren för lite böåbärsbuskar :)
Tycker verkligen bättre om att plocka hallon och hjortron  för då är liksom allt klart när man kommer hem bara att ögna igenom bären innan frysningen medans blåbären kräver stor genomgång när man plockat med bärplockaren.
Att plocka dessa små blå piller för hand går ju men tar alldeles för lång tid! 
Oftast löser jag det med att alltid ha med bärplockaren och endast ta ett par deciliter varje gång jag går ut i skogen för då går det fort att rensa :)
Så statusen i min frys just nu är 6 kg hjortron, 4 kg hallon och ca 1 kg blåbär + typ 20 kantareller!! Har börjat inse att jag önskar mig en frysbox, vuxenpoäng eller????!!!!!!
Det bästa av allt, jag har många fler turer kvar innan säsongen är över =P <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar